מרכז מחוננים דימונה - דבר המנהלת
נווט למעלה
כניסה

דברי ראש העיר, ראש מנהלת חינוך, סגנית ראש העיר ומנהלת המרכז למצוינות

 אנו מברכים את התלמידים שנבחרו, לאחר מעבר מבחני הסינון לאיתור מחוננים, מצטיינים ומצוינים והצטרפו ללמידה בבית הספר למחוננים, המרכז למצוינות רב תחומית, דימונה .

נייחד את דברנו לנשוא מרכז מצוינות רב תחומית, העתיד החינוכי של תלמידי דימונה והאזור הדרומי, כשהגדרנו את שנת תשע"ו כשנה שתקדם למידה משמעותית בתפיסת המצוינות כציר מרכזי בתחום החינוכי.

השנה אשתקד הייתה שנה של שינוי אמיתי בחינוך, שותפות אמת ושיתופי פעולה בין גורמים חינוכיים רבים וביניהם הרשות כמובילת הערך מצוינות והשקעתה בתפיסת החינוך כציר מוביל בהתהוות הערכית והפיסית, שתוצאותיהם נוסכות בנו גאווה רבה.

כיום יודעים אנו, כי אין די בתקציבים נדיבים ובמשאבים רבים כדי להביא לפריחה במערכת החינוך שלנו, כי אם בחשיבה המזמנת מצוינות חינוכית, שתהווה פלטפורמה לפריצת דרך משמעותית וכוללת בחינוך, תוך אמונה גדולה בילדים/תלמידים שבורכו ביכולות ובכישורים אינטלקטואלים ייחודיים, יוצאי דופן היכולים להוביל, לפריצות דרך חדשות בתחומים שונים ובחינוך בפרט.

אנו לא מאמינים בפתרונות קסם אלא בעבודה תהליכית, שיתופית עם יעדים ברורים לצד אנשי החינוך כמובילים חברתיים. 
אנו מאמינים בעבודה קשה, במחויבות עמוקה להובלת מערכת החינוך לתהליך מיטבי, חינוך איננו אופנה מתחלפת, אין בו הוקוס פוקוס ואין בו מקום לרפורמות מקיפות, חדשות בכל שנתיים. התחלנו בדרך חדשה ונמשיך במסלול שהתווינו.
בעינינו, איש חינוך הוא, בראש ובראשונה, מנהיג. הגננת העומדת בפני ילדיהגן, המורה הניצב בפני תלמידיו, המנהלת המובילה את מוריה ותלמידיה – כל אלו הם מנהיגים חינוכיים, ואנחנו מחויבים לתת להם את הכלים להמשיך ולהנהיג, הן במובן החומרי והן במובן הערכי.
אלברט איינשטיין, מגדולי אנשי המדע בכל הזמנים, היטיב להגדיר את השילוב הזה, כשקבע את מטרתו של תהליך החינוך, בעיניו מטרת החינוך צריכה להיות: "אנשים המצטיינים בעצמאות - במחשבה ובמעשה - ועם זאת רואים בשירות למען הכלל את משימת חייהם העיקרית"...
אנו יודעים כי לא קל לשנות, לא קל להשתנות, אבל שינוי הפרדיגמות והדפוסים שהיו קיימים במערכת החינוך, הוא הכרח לעתיד ילדינו, עלינו לשאול את עצמנו שאלות אמיצות באשר לחינוך ילדינו:
האם בעולם גלובאלי, בו ילדינו מפליאים לנווט דרכם באוטוסטראדת המידע, עולם בו המידע נגיש כפי שלא היה מעולם - עלינו להתמקד במתן ידע או שמא במתן כלים לרכישת ידע והבנת משמעויותיו ???
האם הטכנולוגיה היא נחלתם של חלק מילדי ישראל או שמא עלינו לגשר באמצעותה בין פריפריות חברתיות וגיאוגרפיות, כך שתינתן הזדמנות שווה בחינוך לכל ילד בישראל ???
האם המורה הוא גורם להענקת ידע בלבד או שמא אדם בעל שליחות וחזון להענקת "כלים לחיים" לילדינו  ??? 

וכשאנחנו מדברים על שליחות ועל חזון כחלק בלתי נפרד מתכולתו של תרמיל הנישא על גבו של כל מחנך ותלמיד, אנו מתכוונים לחיזוק מתמיד של שורשינו הלאומיים, לטיפוח מתמיד של הקשר של כל אדם לעברו, למדינתו, לחובותיו כאזרח, לערכים של התנדבות ועזרה לזולת, לסולידריות של ממש בין רבדיה השונים של החברה הישראלית ועוד...

 כשאנו מדברים על ערכים, אנו מתכוונים לאלו שיזכירו לנו, מיהם גיבוריה האמיתיים של חברה מתוקנת, ואותם, הורים יקרים, לא תמצאו בתכניות הריאליטי, המוקרנות לנו מדי ערב בשעות צפיית השיא, בערוצי הטלוויזיה. התכניות הללו, תוכנן, והפופולאריות העצומה שהן מעוררות גורמות לנו לשאול שאלות חברתיות נוקבות ובצדן תהיות נוגות.


זכרו, אין שום תחליף להנהגה או הוראה המבוססת על דוגמא אישית.
אין מצוינות בחינוך, בלי מצוינות של המנהיגים את מערכת החינוך. אין בית ספר טוב, עם מנהל חלש, אין כיתה מצטיינת עם מורה גרוע.
טיפוח מנהיגות ומצוינות בחינוך – הוא צעד חיוני לשדרוג מערכת החינוך. טיפוח המצוינות ברמת המנהיגות, היא הבסיס לכל שיפור בחינוך במדינת ישראל.
מערכת החינוך בדימונה תמריא אל-על, כשאנו בוחנים כל העת  את מטרותינו בתחומי הדעת השונים, העוסקים בטיפוח המצוינות לכל רבדיה ובקרב כלל תלמידי העיר, בתחומים מגוונים זאת לצד הכשרת עתודה ניהולית,מקומית .
לשמחתנו ראש העיר מקדיש משאבים אדירים ותשומת לב רבה להעצמת החינוך בעיר.
כמשימה יומיומית, כשליחות שאין מחייבת ממנה. בדרך הזו, פוסעת מערכת החינוך בדימונה, עקב בצד אגודל, לצידם של כל מי שהחינוך וההשכלה הם נשמת אפו,להובלת העיר לקדמת החינוך במדינה.
שיפור בחינוך הוא תהליכי ולוקח לא מעט זמן, השינוי במערכת החינוך, ניכר בכל המוסדות לשמחתנו ותרבות המצוינות מוטמעת באופן המותיר עוגנים משמעותיים, המהווים בסיס ליצירת הישגים בתחומים השונים, במערכת מבוססת ומצליחה כבעירנו.

ובנימה אישית תלמידנו היקרים,

קורסי הלימוד וההעשרה המוצגים לפניכם הם בסיס, לחשיפת מידע באמצעותו תרחיבו את הדעת, תלמדו לחקור ותחזקו את הידיעה שהעולם סביבנו מרתק ושהסקרנות האישית של כל אחד מכם עשויה לשמש פריצת דרך, בעולמנו ואולי אחד/ת מכם יוכל להיות האיינשטין הבא.

במהלך השיעורים תתאמנו בהקשבה זה לזה ותחוו מה מתרחש כשרעיון תיאורטי מדהים של האחד, פוגש בחלל החדר את הרעיון הביצועי של האחר.

תדמיינו איך המחשבות היצירתיות של האחד ינצנצו במוחו של האחר, והנה – ההמצאה הבאה שתשנה את עולמנו לטובה כבר נמצאת בדרך ליישום.

תתנסו בעמידה מול חבריכם ועם חבריכם, תציגו את עמדותיכם ותשתפו בסיפורים ובשאלות מעניינות המעסיקות אתכם. השיעורים  והמפגש עם המורים ועם חבריכם החדשים, יזמנו עבורכם סביבה תומכת, מכבדת ובטוחה שמטרתה, לאפשר לכל אחד להרגיש נעים ונוח.

סביבה כזו תעניק לכל אחד את האומץ לפעול גם בתחומים שהוא חש בהם בטוח פחות.

אין זה פשוט ללמוד, לא לחשוש מטעויות כשהסביבה מורידה נקודות על כל שגיאה.

אין אנו מכוונים שתלכו על הוודאי ועל הבטוח, להפך, אנו רוצים שתעזו, שתתנסו ושתטעו לפעמים. אנו נהיה שם בשבילכם עד שתדעו להיות "עורף חזק", ראשית למענכם ואחר כך עבור האחרים.

בשיחות עם אנשים שהחברה מכירה ומוקירה אותם על פועלם או על תחום מומחיותם, עולה השאלה מהו הדבר הראשון שהפך אותם למומחים בתחום הידע שלהם. לרוב התשובה לשאלה זו מתחילה בתיאור הלהט והתשוקה לדבר שאליו אדם חולם להגיע. אנו מבטיחים לעשות כל שביכולתנו לשמר את הלהט, את התשוקה, לידע ואת הסקרנות הטבעית שלכם. נעשה כל שביכולתנו להעניק לכם את העורף החזק שיצעיד אתכם קדימה, שיעודד ושיחזק אתכם בבחירתכם, אנו מאחלים לכם שנת לימודים פורה ומפרה, שנה של שלום ושל צמיחה במרכז המצוינות בדימונה.


  • ​ ​    מר בני ביטון - ראש העיר
  •          הגב' אילנה אזולאי – סגנית ומ"מ הממונה על החינוך
  •          משה נחום - ראש מנהלת חינוך
  •        רויטל ברקאי- מנהלת בית הספר למחוננים, המרכז למצוינות רב תחומית, דימונה
  •