sport_best
נווט למעלה

 הקשר בין מצויינות בלימודים וספורט

1. אנו מעוניינים בנוער בעל ערכים, מוסר ואתגרים גבוהים.
הספורט, שמציב מודלים נכונים לחיקוי וחשיבה המושתת על הישגיות, מצויינות וטיפוח הגוף, הוא אחד האמצעים העיקריים להפיכת בני הנוער לאזרחים טובים, בריאים בנפשם ובגופם.

2. כושר = אושר
העובדה שעיסוק קבוע בפעילות גופנית נכונה טומנת בחובה יתרונות רבים, אינה חדשה.
פעילות גופנית טובה לבריאות, גורנת לנו להיראות יותר טוב, משפר את החשיבה שלנו וגם את מצב הרוח.

3. יש הרבה מן המשותף בין ספורט למצויינות בלימודים או בעסקים.
קיום ערכים כמו עבודת צוות, חתירה למצויינות, התמדה ושאיפה ליותר, הצלחה במשימות כמו לצמוח ולטפח, לטפס ולכבוש, לבנות ולשמר וכמובן גם הקשר בין מאמץ ותגמול.

4. מצויינות בספורט ובחיים מתחילה בחלום ובצעד ראשון של תהליך.
לא משנה אם אתה ספורטאי מתחיל או ברמה אולימפית, אם אתה בן 9 או בן 20, תמיד תוכל ללמוד לפתח את החוסן המנטלי שלך (ריכוז, קשב, מחוייבות, ביטחון עצמי, התמדה, זיהוי הפחד והיכולת להתגבר), ולשפר באמצעותו את היכולות הלימודיות והספורטיביות שלך למקסימום הפוטציאל האישי.

5. אתה יכול ללמוד לנצח דרך הראש.

6. יש בכל אחד מאיתנו את הכוח להגשים את החלום, כל מה שצריך הוא אומץ, רצון ומחוייבות  לעשות את כל מה שנדרש בכדי להיות הכי טובים שיש.
(סעיפים 4-6 : נתאלי ז'ורבסקי, פסיכולוגית ספורט)

7. ספורט בונה אופי -
הערכים שפותחו במהלך העיסוק בספורט יוטמעו אצל הספורטאי ויהפכו לחלק בלתי נפרד מהתנהגותו, למשל: שחקן כדורסל צעיר הלומד באימוני הספורט לקבל מרות, לציית לחוקי המשחק, למלא אחר הנחיות המאמן ולהתייצב בזמן לאימונים ולמשחקים, יאמץ דפוסי התנהגות דומים גם כשהוא נמצא במסגרות אחרות, לדוגמא בכיתת הלימוד (יציית להנחיות המורה, יגיע לשיעורים במועדם וכו...)

8. מאמרים וכתבי עת מקצועיים מתארים את תרומתה של הפעילות הגופנית לפיתוח האינטלגנציה בגיל צעיר. פרסומים אלה ממליצים על עיסוק בספורט ובפעילות גופנית בתקופת חיים זו בשל תרומתם להתפתחותו ההוליסטית של הילד - התפתחות מוטורית, קוגנטיבית וריגושית.
בהיבט הקוגנטיבי - שיפור היכולת העיוינית, הגברת העניין בלמידה, שיפור יכולת השיפוט ופתרון בעיות.

9. הלמידה מתרחשת במוח וגוף - למידה, חשיבה, יצירתיות ואינטלגנציה אינם מתרחשים במוח בלבד.
תפקודי המוח קשורים לתחושות, תנועות ורגשות, ולכן פעילות ספורטיבית היא הפעילות האידיאלית לפיתוח השילוב: התפתחות ולמידה.

10. עיסוק ספורטיבי הוא למעשה חינוך למצויינות, להשגיות ולעבודה קשה.
חינוך למשמעת עצמית ולעבודת צוות ברמה הגבוהה ביותר.

11. תחום הספורט הוא אחד המרכיבים החשובים למניעת אלימות.

12. אנו מאמינים כי בית ספר שרואה את הקשר בין מצויינות בלימודים לספורט ויחנך לאורח חיים בריא ופעילות גופנית, יגביר את מעורבות ההורים בביה"ס ובקהילה ואף יזמין את ההורים ואת תושבי הקהילה לקחת חלק פעיל אם כשחקנים בליגה ואם כמעודדים נלהבים בקהל.

13. ציטוטים:
מתן וילנאי (2002) - "הספורט בעיניי הוא מכשיר חברתי ממדרגה ראשונה ויש לו חשיבות רבה כשמדובר באוכלוסיה הישראלית... כל נער ונערה העוסקים בספורט הם טובים יותר, כל קהילה שעוסקת בספורט - עיר, שכונה, קיבוץ, עיירת פיתוח- היא קהילה טובה יותר..."

לידור, ר ופייגין - הספורט תורם לבית הספר כארגון חברתי, הפעילויות תורמות לגיבוש ולאינטגרציה חברתית בקרב הספורטאים וליצירת הזדהות עם ביה"ס, גאווה ושייכות".

14. בי"ס ייצור ויטפח סביבה לימודית מתקדמת, איכותית ומותאמת לזמן ויעודד תרבות של מצויינות בהוראה, בלמידה ובחינוך, תוך עידוד של יצירתיות וביטוי עצמי.

15. כל פעילות גופנית עם חוקי משחק קבועים יכולה להביא לתוצרים חינוכיים שמערכת החינוך לא תמיד מצליחה להגיע אליהם בדרכים המסורתיות.
מעבר לתרומה שיש לספורט לבריאות האדם, הוא גם יכול להועיל לבריאות החברה על ידי חינוך פרטיה למשחק הוגן, לכבוד לזולת ולשיוויון.
החינוך הגופני הינו תחום ידע, המחנך לשוויון הזדמנויות, כבוד הדדי, הגינות, ציות לחוקים ונהלים, עבודת צוות ותורם רבות לטיפוח הרגלי המשמעת בקרב התלמידים (נורית ברדה, מפקחת מחוזית, חינוך גופני)

16. מה יכול להיות טוב יותר עבור ילד היפראקטיבי, אלים ואגרסיבי מאשר לפרוק את המרץ והאנרגיות השלוליות בפעילות ספורטיבית?
בוניברסיטת ת"א פיתחו שיטה חדשנית הנקראת "דרך הספורט" הפועלת באילת.

17. "למצויינות והישגיות דרך הספורט" מס' טלפון של הקונגרס : 03-6204557
דוא"ל : wcje1@netvision.net.il